kelas agama and kemahiran (KD)

its been a while since aku update blog ni.. sbb sbb sbb aku jarang ON9 , yalahh.. wifi tade mcm mana nak on9 kan? saket hati sungguh.. 


anyway, td aku baru belajar agama islam and kemahiran dinamika kat cni.. sem 1 tak ambik itu subject .. so nak cite sket pasal pensyarahnye.. first, ustaz mokhlis.. berjiwa jawa.. sgt lawak.. muka je serious, tp kat dlm kelasnye sgt lah best.. tp tp tp, dye sgt punctual.. kalau lambat, habis dye libas kitorang.. bahasa yg ustaz mokhlis guna kdg2 kasar kdg2 sopan je.. and the best part of him adalah dye boleh taw what good on u and what bad on u.. seram?? yeaaaaa. SANGAT WEHH!! 




pensyarah dinamika, En.Muhammad.or he also can be ustaz muhammad sbb dye juga imam di taman perumahannye, juga merupakan suami kepada seorang ustazah kat cni, dye mengaku mulut dye macam longkang.. "agaklaaa" haha, tapi SAYA NAK PENSYARAH YG MULUTNYE MCM LONGKANG! boleh x? serious wehh best gle gn dyee.. suka style dye, cara jalan, and dye suka ckp pasal kerajaan.. eh, dye bukan anti-kerajaan tp, dye tak ske system kerajaan nowdays.. SAYA SETUJU 100%..  sy pn sama cikgu:)




slot dlm kelas agama:
blaja pasal ilmu.. ilmu itu melihat,keizinan,mengetahui..tadi ustaz bg example ilmu tentang MENUTUP AURAT. sgt pedass.. sbb budak practicum aku sorang ni free hair.. ustaz ckp pasal menutup aurat tu wajib, so, kte lepas dah mengetahuinye, mestilah diwajibkan menutup aurat.. tp, ilmu tu kan dtg dr allah.. sama ada allah izinkan ilmu tu diamalkan or sekadar mengetahui.. sbb yang hanya mengetahui ilmu tu tak dpt hidayah dr allah lagi. wahhhhh.. boleh jd ustazah dah aku:D tp kawan aku tuh setelah 2jam duduk dlm kelas tuh dgn selambanye lepas habis kelas bukak tudung.. tak rasa segan ke ek? hmm.. tak taw laa.. sedih melihatnye:(
aku cuma mampu doa agar Allah bukak pintu hatinye untuk menutup aurat je.. aminnn~






slot dlm kelas KD:
KD En muhammad ajar pasal imej diri, as a girl, and as a boy.. dye citer pasal kejayaan senior dye.. pasal attitude.. communication.. behavior.. cleaniness.. and many more.. ajar imej, laki kena pkai formal mcm mana.. perempuan kena pkai mcm mana,.. tdung  match dgn baju.. best laa.. sbb mulut cikgu ni sgt direct.. I LIKE! serious wehh direct.. kcian kawan aku yg agak gemuk tuh kena bahan.. tp dye just melawak je.. tak berniat pn.. dye pny BAHASA ARAB sgt gempak.. ENGLISH dye pn hebat. Jealous! nak blaja bhs arab jugak.. tringin wehh.. hee.. 








so, ini jelahh kowt yg aku nak post.. nak tdo.. sayonaraaa~ assalamualaikum:) 

Popular posts from this blog

FRIENDSHIP

they kiss again :)