prepared enough huh?

this is note for myself either.

ok semua, Assalamualaikum, hye, ni hao. hari ni nak cerita pasal dah ready ke kita. well, aku sebenarnya pun sama je macam orang lain. teringin dan nak nikah awal. bukan apa, banyak kebaikan nya. jauh dari maksiat semua. kan kan?

but, think again.. kau nak nikah awal, nak berlaki, kau dah ready ke? bangun pagi pukul 8 siapkan breakfast untuk husband, dah ready ke? (aku belum lagi hiks) kemas rumah, jadi isteri mithali, ketepi kan kawan and nak hidup dibawah ketiak suami je, dah ready ke? (erm, maybe not) sedangkan basuh pinggan sendiri pun kau malas, biarkan sampai dua tiga hari. macam ni ke nak nikah awal? kalau pinggan mangkuk bekas cawan tu kau punya aku boleh terima, tapi harta org lain. x malu ke? x segan ke? bragging dekat org nak hantaran tu, hantaran ni. macam ni ke cara nya?  cukup dah ke persiapan nak nikah awal tu? ilmu menjadi seorang isteri yang solehah, dah ada ke? masak dah reti ke? dah cukup bahagiakan perents kita? dah cukup bagi duit dekat mak abah kita? belum lagi kan? sedangkan, study degree ni pun tak habis lagi and masih lagi mintak duit kat mak abah tak cukup nak sara diri dekat U, masih lagi fikir nak nikah awal?

well, aku bukan nak kutuk mengata ke apa, aku nak nasihat.. ubah la sikap tu. kat sini takde org gaji nak kemas kan bilik rumah dapur untuk kau.. tanggungjawab bersama..  aku sendiri ada sikap malas, aku sedar. but then again, I try to be better.. bangun awal pagi tu semua, aku cuba. tapi bab bab mengemas, In Shaa Allah, aku masih perbaiki diri sikit demi sedikit. mantapkan ilmu kemas2 rumah ni, gah kan ilmu masak.. ha, lepas da ready semua tu baru boleh bragging "nak nikah awal". ok?

aku bukan larang orang nak nikah awal, aku suka. tapi, kalau kau betul2 dah bersedia. ok darling?

*this entry untuk semua wanita, mahasiswi, kaum hawa dan gadis-gadis yang idamkan nak nikah awal. takde kena mengena dengan yang hidup ataupun dah arwah.

Popular posts from this blog

FRIENDSHIP

they kiss again :)