what I really don't like about me

hye, hey, hello.. rough day huh? lagi seminggu nak habis final exam. banyak benda yang perlu di "complete" kan. final exam.. fyp.. gosh, masa nak final ni lah supervisor nak itu nak ini buat correction itu, buat correction ini. nak study lagi. hmm.. exhausted sangat2.

but it doesn't concern with the main topic that I wanna share. the thing is, aku tau semua orang kat dunia ni ada sikap dorang yang negative and dorang sangat tak suka dengan sikap tu. aku pun ada. certain orang ada sikap yg too clingy, certain orang ada yang berperangai too pushy, too selfish, too emotional, too tooo too tu lah yang memakan diri kita sebenarnya.

berbeza dengan aku, aku ada perangai yang aku sendiri tak suka and nak sangat-sangat ubah, which is aku tak suka berfikir. mine negative behavior would lead to "conflict" if you know what I mean.. yes, conflict. sebab aku tak reti nak fikir sebelum buat sesuatu, sebelum bercakap, sebelum sebelum apa-apa lah, memakan diri aku. aku tak reti nak take time untuk fikir and main terjah je. tak fikir perasaan orang lain dengan apa yang aku akan sampaikan or apa yang aku buat.

you know, it is just me.. my bad habit. I know it's not a good point. but, I try my best to behave the way people wanted me to do, to please people. well, it's not easy. what I can do is, try to be myself and change my habit to a better one. I hope so.

to people yang pernah terasa dengan kelakuan aku, percakapan aku, pemikiran aku, aku mintak maaf. it's just me. accept me for who I am. I know I'm not that good, I know I don't have any halo in my head, but I also have my good side. which is you also have. I accept you and you accept me. easy. accept my past. accept whoever I would become. accept my both side. accept my family. accept my friends. accept me.

Assalamualaikum.


Popular posts from this blog

FRIENDSHIP

they kiss again :)