4 leaf clover


gambar ni aku snap masa kat KKI , aku memang dah lama cari tumbuhan or daun yang ni lepas tengok cerita honey and clover.

honey and clover (anime version) best kot. serious.. love story dia mmg best. cute pun cute. lawak pun lawak. and paling aku suka sbb perangai character tu semua freak-freak belaka. haha

eh, berbalik pada tajuk asal. Mostly, three-leaved clover je yang ada and selalu dijumpai malah sangat rarely nak jumpa yang empat daun. so, orang tua2 dolu-dolu kata siapa yang jumpa seorang yang bertuah and wishes dia pada tahun itu may come true. (bukan aku yang cakap orang tua zaman kuno yang cakap)

tapi sebenarnye, clover ni boleh didapati dengan pelbagai jenis. ada jugak yang boleh dijumpai sebanyak lebih daripada 4 daun. so siapa yang jumpa tu memamg bertuah habis la kan? 

menurut legend, setiap satu clover represent something.(wikii)
first clover: faith
second clover: hope
third clover: love
fourth clover: luck 

sebab tu la kot orang yang jumpa tu seorang yang bertuah kan? jadi mungkin aku bakal menjadi seorang yang bertuah pada tahun ni. D.L mungkin hehe (perasan) :D

ok lah tengah L.I ni sebenarnye. assalamualaikum :)

Popular posts from this blog

FRIENDSHIP

they kiss again :)